Запитання 19. На сьогоднішній день по радіо, телебаченню, в пресі часто можна почути чи прочитати інформацію про різноманітні Конкурси з якості продукції, що проводяться в нашій державні. Тож чому можна довіряти? Скажіть, будь-ласка, чи організовуються Держспоживстандартом подібні Конкурси?

Відповідь.
В умовах жорсткої конкуренції товаровиробники вишукують різні методи завоювання репутації на споживчому ринку. Поряд з рекламними акціями популярним методом стає участь підприємств у різного роду конкурсах, рейтингах, змаганнях брендів тощо у сфері якості (далі - Конкурси). Серед них фестиваль-конкурс “Вибір року”. Всеукраїнський бізнес-конкурс “Фаворит олімпу”, Міжнародний відкритий академічний рейтинг популярності та якості “Золота фортуна”, Всеукраїнський конкурс “Бренд года”, рейтинг “Дуже добре”, Український національний конкурс з якості.
Переважна більшість Конкурсів, які започатковуються на власний розсуд вітчизняними та зарубіжними операторами, проводяться без належної процедури оцінки якості продукції (товарів, робіт, послуг), що врахувала б вимоги чинних нормативно-правових актів та державних стандартів. При цьому переможці, лауреати, фіналісти охоче використовують в рекламних цілях різноманітні дипломи або зображення відповідного напису, голограми, медалі, та знакові символи безпосередньо або на упаковці. Але не поодинокі випадки введення в оману споживача, коли обіцяна якість придбаної продукції або отриманої послуги не відповідає сподіванням.
На відміну від інших Конкурсів, які проводяться багатьма організаціями за різними методологіями, вироби призерів Всеукраїнського конкурсу якості продукції (товарів, робіт. послуг) – “100 кращих товарів України” пройшли кваліфіковану оцінку не тільки експертів місцевого і загальнодержавного рівнів, але й пересічного українського громадянина – споживача. Разом з тим, для підприємця немає вищої нагороди, як визнання на державному рівні високої якості та надійності його продукції.
Держспоживстандарт України здійснює організаційно-методичне та інформаційне забезпечення проведення Конкурсу щодо:
· розроблення проекту щорічної Програми проведення Конкурсу;
· визначення вимог до учасників Конкурсу та їх продукції (товарів, робіт, послуг);
· розроблення рекомендацій (роз’яснень) щодо цільового фінансування щорічної Програми проведення Конкурсу, методичних матеріалів для проведення експертизи продукції (товарів, робіт. послуг) та оцінки її якості;
· підготовка експертів Конкурсу;
· розроблення пропозицій щодо логотипу Конкурсу, зразків призів (нагород) та дипломів Конкурсу, голограми Конкурсу тощо.

Слід зазначити, що організаційно-методичні регламентуючі документи цього Конкурсу з якості продукції єдині в Україні, що зареєстровані в Міністерстві юстиції України.
Проведення Всеукраїнського конкурсу якості продукції (товарів, робіт. послуг) – “100 кращих товарів України” дає змогу споживачам краще орієнтуватися на ринку товарів, робіт та послуг, користуватися продукцією добропорядних виробників і запобігти вживанню фальсифікованої і, як правило, небезпечної продукції.


Головний спеціаліст з 
підтвердження відповідності 
систем менеджменту якості                                                Т.М.Дронова