Запитання 14. Я заправляю свою машину на різних АЗС. Останній раз після заправки бензином автомобіль почав часто глохнути та не розвивав потужність. Чи може бути це пов’язано з якістю бензину? Яку відповідальність несе директор АЗС за продаж неякісного бензину? 

Відповідь.

Згідно Закону України „Про захист прав споживачів, затверджених Верховною Радою Української РСР 12 травня 1991 року № 1023-ХІІ та з відповідними змінами внесеними та затвердженими Верховною Радою України передбачено наступне.

РОЗДІЛ ІІ. „Права споживачів та їх захист”
стаття 3 „Права споживачів”. 

„Споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, заповнення або використання товарів (робіт, послуг) для задоволення своїх побутових потреб мають право на: відшкодування збитків, завданих товарами (роботами, послугами) неналежної якості, а також майнової (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечними для життя і здоров’я людей товарами (роботами, послугами) у випадках передбаченими законодавством”.

Згідно статті 14 „Права споживача в разі придбання ним товару належної якості” передбачено що споживач в разі підозри на якість придбаних нафтопродуктів звертається письмово до керівника АЗС з вимогою безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою. При відмові задоволення даних вимог споживач письмово чи по телефону звертається в обласне управління у справах захисту прав споживачів (ОУСЗПС).
Фахівцям ОУСЗПС в присутності споживача та власника АЗС відбирається проба з паливо-роздавальної колонки з якої заправлявся автомобіль і потім в акредитованій випробувальній лабораторії проводяться лабораторні випробування щодо якості нафтопродукту. На підставі даних випробувань споживачу надається відповідь в письмовій формі про якість нафтопродукту.
Перевірка якості нафтопродукта в баку автомобіля неможливе, тому що в результаті змішування даного топлива із залишком в баку, можливе відбутись погіршення або покращення якості створеної суміші.